Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Publisere
Arkiv
Om
Om tidsskriftet
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Oppslagstavle
Søk
Registrer
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 10 Nr. 2 (2025): Veiledning i bevegelse – strømninger og brytninger i utdanning og profesjon
Vol 10 Nr. 2 (2025): Veiledning i bevegelse – strømninger og brytninger i utdanning og profesjon
DOI:
https://doi.org/10.15845/ntvp.v10i2
Publisert:
2025-09-12
Redaksjonelt
Veiledning i bevegelse
Strømninger og brytninger i utdanning og profesjon
Bente Ulla, Ann Sofi Larsen, Ingrid Femdal
PDF
Artikler
Praksisveiledning som interaffektive møter
Et fenomenologisk og enaktivt kunnskapsgrunnlag for refleksjon i veiledning
Trine Ørbæk, Eva Bjerkholt
PDF
Suitability Assessments in Higher Education
Pitfalls with the Use of Artificial Intelligence in Extended Mentoring
Mette Hvalby
PDF (English)
Utdanning av profesjonsveiledere på skolens hjemmebane
Innvirkninger på lærerutdanningene og lærerprofesjonen
Line Mastad
PDF
Er skolene klare for kompetansen de nyutdannede lærerne fra den masterbaserte lærerutdanningen har?
Janne Madsen, Eva Bjerkholt
PDF
Fra lærerstudent til lærer i skolen – et veilederperspektiv
Marit Ulvik, Eva Bjerkholt, Janne Madsen
PDF
«Det er fascinerende hvor mye en enkel tegning kan få frem av følelser og tanker»
Om bruk av tegning i profesjonsveiledning og utvikling av barnehagelæreres indre personlige suverenitet
Magritt Lundestad
PDF
Profesjonsveiledning i barnehagelærerutdanningen
Et meningsfullt ansvar med uklare retningslinjer
Henna Naustheller, Linda Geelmuyden Ringen
PDF
Utilizing the Theory of Practice Architectures in research on mentoring and professional development
A self-study approach
Eli Lejonberg, Hilde Marie Madsø Jacobsen, Tove Seiness Hunskaar, Ingrid Elna Elden, Beverley Goldshaft, Ela Sjølie
PDF (English)
Profesjonsveiledning i studiegrupper hvor enkeltstudenter har psykiske plager eller lidelser
Camilla Midtbøen Røkke
PDF
Hva mer kan veiledning være og bli?
En utforskning av tverrfaglige undervisningspraksiser i veilederutdanning
Agnes Westgaard Bjelkerud, Gry Sagmo Aglen, Linn-Terese Bern, Dorthe Gunnhildsdatter Hagen
PDF
Sentimentalisering som didaktisk innholdskomponent i dialogbasert pedagogisk veiledning
Mette Helleve
PDF
Profesjonsveiledning som kollektiv praksis i partnerskap mellom lærerutdanning og skole
Blikk på studentenes praksisstudier og masteroppgaver
Nanna Paaske, Hilde Bakke, Kristin Helstad
PDF
Fotografi som redskap for refleksjon i gruppeveiledning
Maria Brennhovd
PDF
Emosjonell kompetanse som del av veilederes profesjonelle kompetanse
Et konseptuelt bidrag til en utvidet forståelse
Kirsten Marie Dalene
PDF
«Veien har blitt litt kortere»
Å være lærende sammen i mentorordning for veiledere
Beate Lund, Merete Ellen Lunde
PDF
Praksisnarrativer
«Jeg kan anbefale lærerjobb i Lillestrøm kommune – der blir man godt ivaretatt»
Hvordan skape en gjensidig forpliktende veiledningsordning for nyutdannede lærere i barnehage og skole?
Tuva Støvland Holst, Tone Lintorp, An-Magritt Nysveen, Anne Linn Sagen
PDF
Errata og korrigenda
Rettelse til «Profesjonsveiledning som kollektiv praksis i partnerskap mellom lærerutdanning og skole: Blikk på studentenes praksisstudier og masteroppgaver» Nordvei 10, e4407
Nanna Paaske, Hilde Bakke, Kristin Helstad
PDF
Erratum til Bjelkerud et al., «Hva mer kan veiledning være og bli? En utforskning av tverrfaglige undervisningspraksiser i veilederutdanning», Nordvei 10 e4405
PDF
Språk
English
Norsk Bokmål
Informasjon
For lesere
For forfattere
For bibliotekarer