Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Publisere
Arkiv
Om
Om tidsskriftet
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Oppslagstavle
Søk
Registrer
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 7 Nr. 1 (2022)
Vol 7 Nr. 1 (2022)
DOI:
https://doi.org/10.15845/ntvp.v7i1
Publisert:
2022-01-07
Artikler
Studenters uttrykk for motstand i veiledningssamtaler
Heidi Lie Eriksen, Mikhail Gradovski
1-14
PDF
Omvendt undervisning som talesjanger i veilederutdanningen
Studenters perspektiv på forhold som har betydning for læreprosesser
Kirsten Sivertsen Worum, Inger Merethe Hansen, Rigmor Olsen
1-16
PDF
«Da går jeg hjem og googler det i stedet»
Improvisasjon og medskaping i møter mellom elever og rådgivere
Ida Holth Mathiesen
1-14
PDF
Elevrespons i praksisveiledning
Hvordan kan et verktøy bidra til støtte, utfordring og teoretisk forankret refleksjon?
Marthe Pettersen, Eli Lejonberg
1-17
PDF
«Det er en fremmed tanke å skulle ha studentene for seg selv»
Om veilederteam i lærerutdanningens praksisstudium
Mette Hvalby, Jorunn Thortveit
1-14
PDF
«Vi gjorde hverandre gode, men det dabbet av og stoppet opp»
Vernepleierstudenters erfaringer med loggskriving og gruppeveiledning
Mette Kristin Ragnhildstveit Sætra, Kristian Leonard Melby, Mugula Chris Safari, Carl-Christian Bachke
1-15
PDF
Synkron videobasert praksisveiledning i profesjonsutdanning
en scoping oversiktsstudie
Nina Vahl Sletteland, Kari Røykenes, Irene Hunskår, Hans Lund
1-17
PDF (English)
Essays
To mestere og autoriteter om dialog i profesjonsveiledning
Kaare Skagen
1-12
PDF
Bokmeldinger
En veiledningsmetodisk bankkonto – rikholdig og lett tilgjengelig
Hans-Harald Nome, Unni O. Eggen, Mia Marie Skåre, Sven Jarle Reinhardsen, Hans Olav E. Omland, Carl Christian Bachke
1-3
PDF
Språk
English
Norsk Bokmål
Informasjon
For lesere
For forfattere
For bibliotekarer