Utvikling av veiledningskompetanse i et læringsfellesskap
DOI:
https://doi.org/10.15845/ntvp.v5i1.3157Emneord (Nøkkelord):
veiledning, veilederforum, narrativSammendrag
I artikkelen ser vi på hvordan et fagmiljø kan videreutvikle kompetanse til å veilede gjennom erfaringsdeling og refleksjon rundt egen veilederrolle. Utvikling av veiledningskompetanse kobler vi til deltakelse i et læringsfellesskap og faktisk veiledning, knyttet til et veilederforum. Gjennom en innovativ bruk av narrativer som metodisk tilnærming eksemplifiserer vi ulike perspektiver ved veiledningsarbeid og utvikling av veiledningskompetanse i høyere utdanning.
Nedlastinger
Publisert
2020-11-20
Hvordan referere
Haara, F. O., Taraldsen, L. H., & Jenssen, E. S. (2020). Utvikling av veiledningskompetanse i et læringsfellesskap. Nordisk Tidsskrift I Veiledningspedagogikk, 5(1), e3157. https://doi.org/10.15845/ntvp.v5i1.3157
Utgave
Seksjon
Essays
Lisens
Opphavsrett 2020 Frode Olav Haara
Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution 4.0 International License.