Utvikling av veiledningskompetanse i et læringsfellesskap
DOI:
https://doi.org/10.15845/ntvp.v5i1.3157Keywords:
veiledning, veilederforum, narrativAbstract
I artikkelen ser vi på hvordan et fagmiljø kan videreutvikle kompetanse til å veilede gjennom erfaringsdeling og refleksjon rundt egen veilederrolle. Utvikling av veiledningskompetanse kobler vi til deltakelse i et læringsfellesskap og faktisk veiledning, knyttet til et veilederforum. Gjennom en innovativ bruk av narrativer som metodisk tilnærming eksemplifiserer vi ulike perspektiver ved veiledningsarbeid og utvikling av veiledningskompetanse i høyere utdanning.
Downloads
Published
2020-11-20
How to Cite
Haara, F. O., Taraldsen, L. H., & Jenssen, E. S. (2020). Utvikling av veiledningskompetanse i et læringsfellesskap. The Nordic Journal of Pedagogical Supervision, 5(1), e3157. https://doi.org/10.15845/ntvp.v5i1.3157
Issue
Section
Essays
License
Copyright (c) 2020 Frode Olav Haara
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.