Lektorutdanningen og striden mellom fakultetene
DOI:
https://doi.org/10.15845/praxeologi.v6.4360Sammendrag
Denne artikkelen handler om kulturen i og ledelsen og organiseringen av den femårige lektorutdanningen, 5LU, som kvalifiserer til lærerstilling på ungdomsskolen og på videregående skole, og som tilbys ved en del av landets universiteter. Denne utdanningen har siden den ble etablert for knapt 20 år siden stadig vært gjenstand for diskusjon.
Artikkelen ble opprinnelig publisert på sidene 253-291 i Lea, K., Horne, R. (red.)(2021). Praxeologiske perspektiver. Professorens habitus og kampen for sykepleievitenskap som autonomt fag. Forlaget Hexis 2021.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett 2024 Kjersti Lea
Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution 4.0 International License.