IQ – Skrevet i stein eller opplært?

En forskningsartikkel av Casper Faarlund ved Ullern Videregående Skole

Forfattere

  • Casper Faarlund Ullern Videregående Skole

Sammendrag

I dette forsøket har jeg undersøkt om det er mulig å øve til IQ-tester, da slike tester sees på som absolutte og brukes aktivt i samfunnet. En gruppe på 66 elever fikk spørsmål om tidligere erfaring, før de deretter tok en IQ-test. Resultatene viser at de som har tatt IQ-tester før, fikk et bedre gjennomsnitt enn de som ikke hadde tatt slike tester før, med en P-verdi på 0.0028.

Nedlastinger

Publisert

2019-05-21

Hvordan referere

Faarlund, C. (2019). IQ – Skrevet i stein eller opplært? En forskningsartikkel av Casper Faarlund ved Ullern Videregående Skole. Spiss, 11(1), 14–17. Hentet fra https://boap.uib.no/index.php/spiss/article/view/2744

Utgave

Seksjon

Artikler